Odklad daňového priznania a registrácia pre finančnú správu – návody pre SRO
V tomto článku nájdete tieto návody:
- Ako elektronicky podať odklad daňového priznania pre právnickú osobu
- Ako sa zaregistrovať na elektronickú komunikáciu s finančnou správou ako právnická osoba
- Ako splnomocniť účtovníčku na elektronickú komunikáciu s daňovým úradom
Ako elektronicky podať odklad daňového priznania pre právnickú osobu
Ak potrebujete odložiť podanie daňového priznania pre vašu spoločnosť s ručením obmedzeným, musíte to spraviť jedine elektronickou cestou. Pozrite si návod, ako na to.
1. Otvorte si stránku finančnej správy. Ak ešte nemáte registráciu, návod nájdete v tomto článku nižšie. Ak máte, prihláste sa červeným tlačidlom na hornej lište, a zvoľte jeden z troch spôsobov prihlásenia.
2. V sekcii Katalógy kliknite na položku Katalóg formulárov. Zobrazí sa vám tabuľka, v ktorej nájdite riadok Daň z príjmov právnickej osoby. Kliknite v ňom na šípku vľavo, aby ste rozbalili možnosti, z nich vyberte „Oznámenie daňovníka o predĺžení lehoty na podanie daňového priznania‟ a znova kliknutím na šípku vľavo sa dostanete k samotnému dokumentu. Kliknite na ikonku zošita s perom na pravej strane a otvorte tak dokument.
3. Vo formulári vyplňte daňové identifikačné číslo (DIČ) a obdobie, za ktoré chcete požiadať o odloženie ako právnická osoba. V kolónke Právnická osoba vyplňte obchodné meno alebo názov a adresu sídla spoločnosti (povinné sú PSČ, obec a štát). Zadajte novú lehotu na podanie daňového priznania. Dátum musí byť posledný deň kalendárneho mesiaca.
- Ak máte príjmy iba zo Slovenska, zaškrtnite prvé okienko. V takom prípade môže byť najneskorší dátum odkladu daňového priznania 30. jún daného roka.
- V prípade, že si odkladáte daňové priznanie z dôvodu príjmov mimo SR, zaškrtnite druhé okienko. Najneskorší dátum môže byť posledný októbrový deň daného roka.
4. Vyplnený formulár treba elektronicky podpísať. Najprv sa uistite, že máte spustenú aplikáciu eID Certificate Propagator, aby sa vám zobrazili podpisové certifikáty. Vytiahnite eID kartu z čítačky, znova ju tam vložte a zadajte váš BOK-kód. Na ľavej strane okna kliknite na tlačidlo Podpísať KEPom, ďalej na Podpísať a OK, následne zadajte váš KEP PIN a stlačte Ďalej. Zelený nápis v okne vám potvrdí, že dokument bol podpísaný.
5. Podpísaný formulár treba ešte odoslať. Spravíte to tlačidlom Podať podpísané KEPom na ľavej strane okna. Kliknutím na Potvrdiť sa vyplnený a podpísaný formulár odošle na finančnú správu.
Poznámka: Daňové priznanie pre daň z príjmu za rok 2019 (alebo žiadosť o jeho odloženie) podávajú v roku 2020 tie SRO, ktoré boli založené v roku 2019 a skôr. Ak ste sa rozhodli založiť si SRO v tomto roku, daňové priznanie budete podávať až v roku 2021.
Ako sa zaregistrovať na elektronickú komunikáciu s finančnou správou ako právnická osoba
Každá právnická osoba, ktorá je zapísaná v obchodnom registri, musí komunikovať s daňovým úradom a celou finančnou správou výlučne elektronicky. Pozrite si postup, ako sa online registrovať na finančnú správu.
Pri právnickej osobe (napríklad s. r. o.) potrebujete spraviť dva kroky:
- Registráciu: Fyzická osoba (konkrétny človek) sa zaregistruje na portáli finančnej správy.
- Autorizáciu: Fyzická osoba si k sebe priradí konkrétny subjekt – právnickú osobu – za ktorú bude robiť úkony.
Ako postupovať pri registrácii:
1. Otvorte si stránku finančnej správy. Na hornej lište vpravo kliknite na sivé tlačidlo Registrácia. Môžete si vybrať jeden z troch spôsobov registrácie:
- Registrácia s využitím občianskeho preukazu s elektronickým čipom (eID)
- Registrácia s využitím kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP)
- Registrácia vyplňovaním registračného formulára
2. Pre náš príklad sme zvolili registráciu s využitím občianskeho preukazu s elektronickým čipom. Pripojte k počítaču čítačku eID kariet s vaším občianskym preukazom (čipom nahor) a zadajte bezpečnostný kód (BOK).
3. Vyplňte formulár Registrácia na portál. Zvoľte si osobný identifikačný kód. Vyplnený formulár odošlite tlačidlom Registrovať.
4. Po úspešnom odoslaní formulára vám do e-mailovej schránky príde e-mail s aktivačným odkazom. Kliknite naň a potvrďte svoju registráciu, ktorá je týmto hotová. Potrebujete však spraviť ešte autorizáciu.
Ako postupovať pri autorizácii:
1. Otvorte si stránku finančnej správy a na hornej lište kliknite na červené tlačidlo Prihlásenie. Sú tri možnosti, ako sa môžete prihlásiť: identifikátor a heslo, kvalifikovaný elektronický podpis alebo občiansky preukaz s elektronickým čipom (eID).
2. V ponuke nájdite Autorizácie a zastupovania a kliknite na túto položku. Následne kliknite na Žiadosť o autorizáciu a zaškrtnite Žiadosť o autorizáciu na daňový subjekt. Kliknutím na tlačidlo potvrdiť otvoríte rovnomenný formulár. Vyplňte v ňom obchodné meno alebo názov, právnu formu, IČO, ako aj adresu trvalého bydliska alebo sídla. Autorizáciu robí štatutárny orgán, napríklad konateľ s. r. o. – ako právny titul vyberte Štatutár. Stlačením tlačidla Kontrolovať v ponuke v ľavej časti okna si overíte, či máte formuár správne vyplnený.
3. Vyplnený formulár treba elektronicky podpísať. Ak používate eID, uistite sa, že máte spustenú aplikáciu eID Certificate Propagator – inak sa vám nezobrazia podpisové certifikáty. Zadajte váš BOK-kód. Stlačte tlačidlo Podpísať KEPom, ktoré nájdete v ľavej časti okna. V ďalších krokoch kliknite na Podpísať, potom OK, následne zadajte váš KEP PIN a stlačte tlačidlo Ďalej. V okne by sa vám mal objaviť zelený nápis „Formulár bol podpísaný‟.
4. Pozor, podpísaný formulár treba ešte aj odoslať. Spravíte tak stlačením tlačidla Podať podpísané KEPom. Kliknutím na tlačidlo Potvrdiť sa vyplnený a podpísaný formulár odošle na finančnú správu.
Ak za vás má s daňovým úradom komunikovať účtovníčka alebo účtovník, musíte im na to udeliť udeliť splnomocnenie. Pozrite si návod, ako na to.
Firmáreň pre podnikateľov vytvára návody zadarmo a predstavuje moderné riešenie pre založenie s.r.o., zmeny v obchodnom registri, založenie živnosti a podobne.
Súvisiace články
Ako si vybaviť elektronický občiansky preukaz s čipom (eID) a nainštalovať softvér - návody
V tomto článku nájdete tieto návody:
- Ako a kde vybaviť nový elektronický občiansky preukaz s čipom (eID)
- Ako si stiahnuť a nainštalovať softvér pre eID kartu
- Ako sa prihlásiť do elektronickej schránky na slovensko.sk s eID kartou
V tomto článku nájdete tieto návody:
- Ako a kde vybaviť nový elektronický občiansky preukaz s čipom (eID)
- Ako si stiahnuť a nainštalovať softvér pre eID kartu
- Ako sa prihlásiť do elektronickej schránky na slovensko.sk s eID kartou
Komu sa oplatí odklad daňového priznania
Vo všeobecnosti platí, že odloženie daňového priznania sa oplatí tomu, kto ho nestíha podať alebo do 31. marca nemá na zaplatenie dane. Živnostník môže v niektorých prípadoch na odklade dane aj ušetriť až 600 eur (napr. ak by mu mala od júla 2023 vzniknúť povinnosť platiť sociálne odvody).
Vo všeobecnosti platí, že odloženie daňového priznania sa oplatí tomu, kto ho nestíha podať alebo do 31. marca nemá na zaplatenie dane. Živnostník môže v niektorých prípadoch na odklade dane aj ušetriť až 600 eur (napr. ak by mu mala od júla 2023 vzniknúť povinnosť platiť sociálne odvody).
Ako splnomocniť účtovníčku na elektronickú komunikáciu s daňovým úradom
Aby za vás mohli vaša účtovníčka alebo účtovník komunikovať online s finančnou správou, musíte im na to udeliť splnomocnenie. Pripravili sme pre vás návod, ako na to:
Aby za vás mohli vaša účtovníčka alebo účtovník komunikovať online s finančnou správou, musíte im na to udeliť splnomocnenie. Pripravili sme pre vás návod, ako na to:
Zmena bydliska alebo priezviska konateľa v obchodnom registri
Presťahovali ste sa alebo ste si po sobáši zmenili priezvisko? Ak máte eseročku, ako konateľ/ka spoločnosti s ručením obmedzeným ste povinný/á takéto zmeny nahlásiť do obchodného registra do 30 dní, inak vám hrozí pokuta. Prečítajte si, ako na to.
Presťahovali ste sa alebo ste si po sobáši zmenili priezvisko? Ak máte eseročku, ako konateľ/ka spoločnosti s ručením obmedzeným ste povinný/á takéto zmeny nahlásiť do obchodného registra do 30 dní, inak vám hrozí pokuta. Prečítajte si, ako na to.